söndag 29 november 2009

Sunt beroende?

Läste för ett tag sedan att alla former av arbete med händerna är bra för välmåendet. Tror t.o.m. att det ökade serotoninhalten. Kan det vara därför som jag den senaste tiden nästan maniskt stickat strumpor???
Jag har dessutom upptäckt självrandande garn. Jättekul! Istället för att själv hålla på att räkna och byta färg så är det bara att sticka på och se vad som händer. Lika spännande varje gång.
Och det finns faktiskt värre "beroenden" man kan drabbas av (tro mig... ) Enda biverkningen hittills är lite skavsår på ena fingret.

En bråkdel av senaste tidens produktion...

I övrigt har det varit en väldigt, väldigt ledsen vecka. Psykologbesöket förra måndagen, och ett telefonsamtal när jag hem därifrån, fick många tankar att snurra fortare. Får väl se hur det blir efter morgondagens besök.

Nu ska jag försöka julpynta den här bloggen! Och från och med imorgon ska jag verkligen anstränga mig för att skriva, skriva, skriva... i hopp om att orden så småningom ska lossna.




Hmmm... nu har jag testat m-a-s-s-o-r av layouter, den ena värre än den andra. Tror nog att julpyntet får vänta till en annan dag.

1 kommentar:

  1. Det är ett avkopplande "beroende" och härliga färger du har på dina sockar. Du vet att det är värdefullt att kunna, det är inte många som har "hemstickade" sockor på dagis längre :)
    varma kramar och ja, en dag idag är en ny dag i morgon.
    Di

    SvaraRadera